خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/07 - 17:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه در نشست اتحادیه بین المجالس (IPU):

تحقق اهداف توسعه پایدار در جهان ضرورت دارد/همکاری های مشترک برای مهار کرونا ضروری است

دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستیابی به اهداف توسعه پایدار می تواند به غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از انتشار ویروس مرگبار کرونا کمک کند و جهان را در مسیر آینده روشن و سبز به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه امروز (سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه) در جلسه مشترک کمیته دائمی توسعه پایدار و کمیته دائمی امور سازمان ملل در یکصدوچهل و دومین نشست اتحادیه بین المجالس (IPU)، گفت: بدون تردید این روزها نیاز به تحقق اهداف توسعه پایدار بیش از پیش احساس می شود چرا که برخی از اصول اساسی مرتبط با آن ها یعنی افزایش مشارکت اجتماعی، تسهیل دسترسی جهانی به خدمات عمومی درمانی- دارویی و برقراری اتحاد در برنامه ریزی و اقدام در سراسر دنیا از مولفه های بسیار ضروری همکاری مشترک برای مهار شیوع بیماری کووید 19 به شمار می رود.



دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این دستیابی به اهداف توسعه پایدار می تواند به غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از انتشار چنین ویروس مرگباری کمک کند و جهان را در مسیر آینده ای روشن و سبز به پیش ببرد.



وی بیان کرد: به همین دلیل انتظار می رود پارلمان ها ضمن درخواست از دولت های خود برای اقدام موثرتر در زمینه مقابله با ویروس کرونا از طریق اصلاح نظام های بهداشت و درمان خویش در سطح داخلی، همچنین در سطح بین المللی بر ضرورت پیگیری هدف اصرار بر توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی و داروهای موردنیاز میان کلیه کشورها نیز تاکید کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از منظری دیگر نمی توان این موضوع را انکار کرد که شیوع بیماری کووید 19 در مشکلات موجود که موانعی را بر سر راه دستیابی به اهداف توسعه ای پایدار قرار داده است، در عین حال به نظر می رسد مزایایی نیز برای شهرها و شهرنشینان داشته است.



وی افزود: قرنطینه های اعمال شده در سراسر جهان منجر به کاهش چشمگیر انتشار گاز دی اکسید کربن شده و حتی در بعضی از مناطق جهان دمای هوا به گونه ای محسوس کاهش یافته است.



رضاخواه تاکید کرد: در نهایت باید اذعان کرد که اثرات کوتاه مدت شیوع بیماری کووید 19 بر اهداف زیست محیطی و تنوع زیستی همچنان نامشخص است، در این میان آنچه مسلم است این است که باید همچنان بر تداوم فعالیت های اقتصادی با تضمین به کارگیری الگوهای فاقد تخریب محیط زیست تاکید کرد.



این نماینده مجلس افزود: در پایان باید تاکید کنیم که کشورهای ثروتمند باید از طریق تقویت سرمایه گذاری های عمومی و کمک به صندوق های توسعه ای مختلف تاسیس شده توسط سازمان های بین المللی و منطقه ای به رسالت خویش در زمینه کمک به بهبود سریع تر اوضاع در دوران پساکرونا عمل کنند.



دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این راستا انتظار می رود این دولت ها به منظور کمک به کشورها برای فائق آمدن بر مشکلات داخلی ناشی از کووید 19 و نیز به حداقل رساندن پیامدهای منفی ناشی از این ویروس بر اقتصاد و تجارت جهانی طی چند سال آینده میزان سرمایه گذاری و کمک های مالی خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و کمک های خود در قالب توافقات دوجانبه و چندجانبه را ارتقاء بخشند تا بدین ترتیب با تمرکز بر تقویت زیرساخت ها برای کارآفرینی بیشتر اقتصاد شهرها و راه های دستیابی به اهداف توسعه پایدار را با سرعت بیشتری رونق و تحقق بخشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 318243
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار